torsdag 12 maj 2011

Tower Bridge

Så när vi tittat på båten tills vi tröttnat (läs jag) promenerade vi över Tower Bridge mot Tower of London där den ursprungliga tanken först varit att ta sig en titt. Men klockan var mycket och magen började kurra.Jag fotograferade motsatta stranden från Towern och det ser verkligen inte ut som för 14 år sedan. Jag är inte så säker på att jag gillar dessa stora glasbyggnader som dykt upp lite här och var i stadsbilden. Det som sticker upp där i mitten ska visst bli Europas högsta byggnad.
Vi var utanför Towern och funderade på att gå in och möta upp en kompis åt mig. Men så kom min au-pair kompis just ut därifrån tillsammans med sin fästman så vi tog och gick med dem längst Themsen mot The Anchor. En anrik och gammal engelsk pub som nu har en fin uteservering (för vi hade ju faktiskt tur med vädret så det var sol).(The Anchor, Fotograferad på båtturen.)Micke åt "Fish n chips" och valde att få sina ärtor icke sönderkokade. Mäktigt och onyttigt men inte dåligt.Själv tog jag "Mature cheese and pickle sandwich" och hade tänkt peta bort "Pickle" men det gick inte så bra så det var tur att det var gott ändå.
För mig så var det förstås jättekul att det råkade bli så att vi hamnade i London samtidigt som Angelica och att vi fick träffas och prata. Tanken var att ses igen dagen efter men det hann vi tyvärr inte med. Tre dagar i London är en ganska kort tid för att hinna med allt.
Vi hade tidiga middagsplaner så vi var tvugna att bege oss hemåt för att fräsha till oss och svida om. Så efter att ha promenerat över Millenium bridge igen skildes våra vägar åt.Men först hann vi se den osynlige/huvudlöse mannen.De där gatuartisterna är rätt roliga när de dyker upp lite här och var i London. Covent garden brukar krylla utav dem men dit hann vi inte.

Inga kommentarer: