måndag 6 mars 2017

Resan till Thailand



Lillan på Kallax med Frozen rullväskan (perfekt carryon).
Vi började dagen med att stiga upp klockan fem. Kvart i sex åkte vi iväg till flygplatsen (Kallax).
Strax efter nio på Arlanda.
Vi hade gott om tid på Arlanda så vi började med frukost på Max. Lillan åt en hamburgare och lekte i det lilla leklandet innan vi gick ner från inrikes och mot terminal fem.
Vi gick omkring lite och kollade på taxfree och när vi skulle gå tillbaka gick jag lite fel med Alva och hittade mini-junibacken och Starbucks. Ett perfekt ställe för småbarnsfamiljer, kaffe åt mammorna medan barn leker.

Jag såg också hur jag skulle gå för att komma rätt...

En timme före avgång var vi på plats på rätt ställe.
Planet lyfte runt halv två mot Bangkok. Vi serverades kyckling eller biff, då kycklingen var stark valde jag biff åt barnet.
Peppade på att åka till Thailand.
 Vi landade strax efter fem i Thailand. Grymt trött. Dottern sov ca 30 minuter och var så nöjd att hon varit vaken hela resan. Jag lyckades aldrig somna. Det kändes som läggdags när vi kom fram.
Inväntar väskorna vid bagagebandet.
Det tog en bra stund innan väskorna började komma och sedan tog vi oss till terminal tre där vår taxi skulle vänta. Det stämde bra, det stod en kvinna med en skylt med namnet och väntade.
Sen åkte vi taxi i tre timmar. Vi hade trott att det var en timme närmare men till slut kom vi fram.
Vi skrattade lite åt att det var förbjudet att prutta i taxin. Men sedan började dottern fråga när vi skulle vara framme. Jag behöver... först trodde jag att hon behövde kissa med det var visst att hon behövde fjärta. Jag sa att hon kunde smygfisa men det skulle hon minsann inte göra när man inte får. :)


Inga kommentarer: