onsdag 4 september 2013

Gümbets indiska restaurang

Vi gick ut och åt på byn istället. Resturangen Mumtaz Mahal utlovade att några dagar tidigare
att de hade den bästa indiska maten i Turkiet. Så vi tänkte att vi kan prova som ombyte.
Utsikten från restaurangen var fin.
Här låg även en del barer och nattklubbar för partylivet som händer när vi sover. :)
Lillan var glad.
Men nu till det viktigaste: maten!
Jag hade förstås hoppats att en indisk restaurang också skulle ha indiskt öl. En flaska Kingfisher för att vara tydlig men det dom hade var turkiskt öl. Nåja, det får duga tänkte jag och beställde.
Självklart en chicken tikka masala och naan bröd. Så två rätter till, tror det var chicken korma och nån lite starkare kötträtt.
Kycklingrätterna var torra i tråkiga såser, naanbrödet smakade inte naanbröd. Så jag måste säga att om det här är turkiets bästa indiska mat så kan ni låta bli att äta indiskt i turkiet. Jag tyckte inte att det var bra. Jag gör det bättre själv hemma. Men vi kom oss ut på stan i alla fall.

Efter vi ätit gick vi runt lite och köpte en converse tröja till lillen där hemma. Storebrodern vara samtidigt i Alanya med kompisar. (Det är en helt annan sorts turkietresa, jag har varit 18 år i Alanya så jag vet.) Vi gick omkring lite till och jag köpte mig ett par rosa fejk Uggs tofflor och fick en piercare att sätta in ett smycke i naveln.



Inga kommentarer: