måndag 17 augusti 2009

Mot Koh Ma & Had Mae Had

Vi steg upp vid åtta, simmade några vändor i poolen och åt frukost i närmaste strandrestaurang. Mango och papaya i min frukttallrik, det gillar jag!Planen var en longtail tidigt mot stranden Ao Mae Haad. Men longtailbåtarna stod på grund så vi skulle få vänta till klockan två. Det gjorde inte så mycket, Micke lät mig sitta på Internet i två timmar medan de andra var i poolen. Det var snällt av honom! Vi fick även behålla rummet till klockan två, så det var snällt av hotellet!Vid tvåtiden kom longtailchaffisen och vi lastade på våra väskor på båten. Fyra unga fransmän skulle också åka med till Ao Mae Haad. Resan var som en väldigt härlig solig båttur. Bara tanken på att vi istället kunde ha åkt en till livsfarlig biltur gjorde båtresan ännu mer njutbar. Det tog mindre än en timme så var vi framme.Solen stekte och vi vandrade iväg till stranden. Det var så varmt så vi bestämde oss för att äta lunch först. Sen gick jag och Bettan och kollade på Royald Orchid Resort där vi hittade en AC bungalow med hängmatta och fin utsikt över vattnet för 750 bath per natt. Ett fynd! (Vi prutade 50 bath per natt eftersom vi tog två nätter direkt.)

När vi skulle gå upp med bagaget var det riktigt varmt. Micke sa att jag skulle lämna min väska vid den stupa trappen och sedan bar han upp den åt mig. Min underbara man. Han såg på mig att det var lite väl varmt och jobbigt att gå uppför.

Eftersom det var sjukt varmt gick vi ner och badade. Vattnet var lite grumligt på vår sida så vi gick över till Koh Ma och badade på andra sidan istället. Där var vattnet jätteklart, säkert 20 meter klar sikt under vattnet säger den snorklande maken. Lite svalare också.Så vi kylde ner oss, snorklade lite (jo, jag också. Micke har varit pedagogisk och visat mig i poolen). Sen satt vi och tittade på stranden, pratade och såg när solen gick ner innan vi gick upp till stugan.En dusch och sen hängde vi på altanen och pratade om inköp av minst en hängmatta.Här är prima liv, mina utslag har nästan försvunnit och jag kan se mina fotknölar så vaderna är inte så feta heller. Fast det var lite lustiga paneler i bungalown. Undrar vem som valt att sätta upp dem där?

Inga kommentarer: