söndag 9 augusti 2009

Tidigt morgondopp och stranddag

Micke började prata med mig vid tretiden, han var pigg och det blev jag alltför fort också. Så vi steg upp och packade om ryggsäckarna. Sen låg vi och läste och försökte somna om men det blev mest att vi pratade istället. Vid sextiden gav vi upp och gick och simmade i poolen istället. Vid sjutiden sneglade jag mot Bettan och Thomas bungalow och utbrast:
- Men hur kan de sova än?
(Pensionärsvarning på mig) Så då gick vi och åt frukost på Harry's efter att vi läst bok en stund. Micke åt american breakfast och jag en croissant med en fantastisk frukttallrik (papaya!).

Solen kom fram vid sjutiden så vi spenderade tid vid poolen och vid niotiden visade sig ungdomarna. Vid 10 bytte vi till Samui Coco Palm resort, här trivs vi bättre i rum men bambupaneler på väggarna. Det var så trevligt att vi skulle kunna tänka oss att bo här fler nätter om det inte var för att vi ska åka vidare.Hotellet hade också pool men vi satte oss i strandstolarna under ett paraply. Det var varmt och soligt så mesta delen av tiden var vi i havet och "kylde ner oss" (fast havet är också varmt).Lunch åt vi på strandrestaurangen så vi rörde oss inte långt under dagen. En bad och soldag är ibland det bästa.

Inga kommentarer: