tisdag 7 september 2010

Klassisk grotttur

Idag har vi aktiverat oss. Vi har varit på "Klassiska grott-turen" med Ving. Guiden var inte en Vingvärd som varit där i nan vecka utan en äldre erfaren mallorca man. Mycket bättre så.

Första stoppet var på en pärlfabrik. Fast det var mer en pärl-butik. Det blev inget köp. Jag har ju mina pärlor från Ur & Penn. ;)
Däremot kaffe och croissant blev det för min del. Croissanter är semester för mig, sådana kaloribomber kan man inte unna sig i vardagen.




Nästa stopp var grottorna. Alva stoppades in i bärsjalen och så traskade vi neråt och tittade på stalamiter och blabla-kiter. Fint var det.
I botten var den en liten sjö och vi fick lyssna på lite Mozart medans en båt kom fram och det visades film på väggarna. Faktiskt riktigt läckert att se på.
Sen traskade vi upp och åkte med bussen till Portocristo.
Pojkarna åt på Burger King.
Sedan åkte vi till en restaurang och där åt jag och Micke kött och potatis, drack lite vin och fick glass till efterrätt.
Sen åkte vi till en keramik/likörbutik där vi fick en liten fingerborg att smaka likörer med. Jag smakade pyttelite av alla jag skulle kunna tankas gilla och köpte med mig tre olika små flaskor. Surt äpple, mandarin och vad det nu var...
Grabbarna gör det traditionella tornet.

Alva är avundsjuk och vill också göra tornet? Kanske.
När vi kom hem skyndade vi oss till poolen. Lite dyk och plask med Lillan och sen när hon somnade så läste jag lite pocketbok. Upp på rummet och ta det lugnt och duscha av sig lite. (Alva gillar att bada badkar)
Idag fyller L tio år sa han fick bestämma mat. Det blev kinarestaurang och vet ni, det är den godaste kinamat jag ätit. NÅGONSIN! Super. Mallorcas godaste var ingen överdrift för det var riktigt gott. Alla rätter!
Nu ska vi nog inte göra så myckt mera. Läggdags och imorron blir det stranden. På torsdag blir det nya aktiviteter så imorron ska vi bara sola och bada.


Inga kommentarer: