måndag 6 september 2010

Lugn dag vid poolkanten




Idag har vi tagit det lugnt. Legat vid poolen. Plaskat i barnpoolen och gått till en Kinarestaurang för att äta mat. Det var inte särskilt jättegott, jag åt anka med apelsinsås.
Vid middagstid gick vi en sväng. Jag skulle köpa en spanjorska klänning till Alvas framtida maskeradlåda. Jag sa åt Micke att hon ska få allt jag hade velat ha men inte fick och han skrattde och sa att han nästan tyckte lite synd om henne. Men så såg han en ballerinadress, en badräkt med tyll. Så jag tänkte att då köper jag båda. Micke tyckte att hon det skulle vara sött att se henne tulta omkring i ballerinadressen. (Fast det är nog inte rätt storlek än så länge.)
Till middag åt vi på en stor restaurang. Lite enkelt. Micke och L delade på grillspett, jag & T åt pasta. Det var gott men ska jag vara ärlig så är våran hemlagade carbonara mycket godare. (Inte för att den jag åt har var dålig, utan för att våran är jättegod.)





Därefter gick jag och L till var sin karikatyrmålare och blev avritade. Han frågade vad jag ville vara och när jag inte visste så han att han skulle göra mig "sexy on the beach". Tro mig, det blev jag.
L ville vara fotbollspelare och det blev riktigt bra.

Inga kommentarer: