lördag 31 augusti 2013

Bad & hamam

Vår första morgon i Turkiet vaknade vi rätt sent eftersom vi somnat sent på grund av att det var så livat på gatan bakom vårt rum. (Jag återkommer till det i hotellbeskrivningen.) Så gick vi och åt sen sena frukosten som serveras mellan 10-11. Därefter badade vi i poolen. Åt lite lunch. Badade i poolen. Drack coca-cola och nån drink och badade i poolen.
Alva hittade förstås en kompis.
Efter lunchen glass.
När lunchen serverats så drar de så småningom fram glassvagnen. Likadant efter middagen. Glass två gånger om dagen var en av orsakerna till att vi valde just det här stället och det här hotellet.
Det är ju egentligen min andra resa till Turkiet och eftersom att jag inte provade turkiskt bad (hamam) då så gjorde jag det nu. Det var liksom dags att våga prova. Alva följde med och tittade på. 
Här skrubbas det och skumbadas.
Först satt jag i en varm bastu i 10 minuter. Alva stod utanför glasdörren och slängde pussar åt mig. Sen la jag mig på marmorbordet och en dam hällde vatten på mig och skrubbade sedan med en handske. Sen hällde hon varmt och skönt skum på mig. Jag blev ren. Lite hårdare hud  på knäna, armbågarna, anklarna försvann och jag hoppas att solbrännan kanske ska vara liiiite längre. Skumbadet var väldigt skönt också.
Sen fick jag en ansiktsmask och så var det klart.
Läskig grön typ.

Inga kommentarer: