onsdag 8 mars 2017

Dag 3 - Lunch och tempel

Barnet i solskyddströjan. Det blir inga bara axlar idag.

Idag började jag dagen med att promenera till affären och köpa frukost. Goda småbananer, yoghurt, ägg, formfralla och "smör".
Vi badade fram till lunch och sedan tog vi en lite tur med mopeden för att äta lunch. Jag tycker att trafiken är för läskig här. Inte alls lika lugn som i Koh Lanta.
Vi åt lunch på ett ställe som hette Bari Lamai. Flott. Kanske för flott, vi var ensamma. Men å andra sidan såg vi en thailändsk turist med sitt barn och de höll sig ute ur solen på sitt rum.



Jag beställde stekta nudlar med räkor åt dottern. Tänkte mig äggnudlar och lite räkor hon kunde peta bort om hon inte ville äta dom. Så kom den där tallriken och hon gav den en blick och sa att hon inte skulle äta bläckfiskar.
Så istället åt hon nöjt upp halva min caesarsallad. (Jag var ändå mätt redan.)
Maten var bra, kanske inte 1730 bath bra men det var ett lite finare ställe. Utsikten kostar (som att luncha hemma). När vi ätit och betalat badade pojkarna.
Jag och lillan gick istället upp och tittade på templet.
I porten till trappan till templet.
Utsikt från halva trappan.


En Buddha som ser ut som en kinesisk variant.
Utsikt från Buddhans plats.


Kul att jag nu lyckats uppfostra en mini-fotograf så att jag kan få semesterbilder på mig själv. Jag är med på resan!
Fler bilder blir det också, desto fler desto roligare.
Fotograf: Dottern

Denna filur har jag inte sett i ett thailändskt tempel tidigare. Men eftersom buddha statyerna ser ut som kinesiska Buddha gissar jag att det är kung Markatta? (Dottern är fotograf)






Inga kommentarer: