torsdag 9 mars 2017

Dag 4 - Pizzahak i Ban Phe

Idag hade vi lite planer men så kändes de inte så lockande för någon när det blev eftermiddag så då struntade vi i dem. Planen var marknadsbesök i Ban Phe men vi ska ju till Bangkok men det skippade vi som sagt.
Pysseltjej
Idag var lillan röd under ögonen så hon fick hålla sig utanför solen så gott det gick idag. Jag plockade fram en ny pysselbok och färgpennor så pysslade vi med det en stund.
Vi hade ätit en rejäl sen frukost men efter ett litet dopp tog vi en tur ner till "byn" som de andra här säger. Vi tycker mer att det är en stad, ingen direkt by-känsla. Men vi körde ditåt ett tag och sedan körde vi hemåt och stannade och åt på ett ställe vid vägen.



Jag och Alva delade på en portion lökringar och drack cola. Innan vi åkte hemåt shoppade vi på Tesco och apoteket. Jag köpte allergitabletter och spray mot hudinflammation då jag fått väldigt många myggbett. Alva har bara ett, jag är världens bästa levande myggmedel då de tycker att jag är så god och biter mig istället (över 40 bett på benen). Det blev även en stor tub Aloe Vera och en liten bepanthen. Imorgon kommer alla att var helt ok.

En fin bit på vägen hem men träd på båda sidor. Havet till höger.
När vi kom hem så badade vi ett tag, solen gick i moln men vi badade en stund till ändå. Jag fick tips om ett matställe som hade god pasta och pizza. Sen duschade vi och gjorde hos klara och då när jag stod i duschen regnade det lite grann.
Men kollar man vädret för det här stället är det regn och åska varje dag.


En liten stund med snapchat innan vi ska åka.
Vi åkte iväg för att hitta matstället. Ner till vägen där Safir village tar slut. Vänster mot TDV (thailand dream village), förbi bageriet och vidare tills vi kom till en större väg. Där körde vi mot höger. Först stannade vi och tänkte att vi inte skulle hitta eller hade kört för långt men så sa vi att vi kör en liten bit till och då kom den där bron över ån och en liten sväng mot vänster så var stället där.

Så här såg stället ut, en liten gaturestaurang. Men populär.
Alva med pizzeria Margherita. God pizza för att vara Thailand.
Kör man dit så kommer man till en jättebra strand också som heter "be happy" eller något liknande. Kanske något vi provar imorgon i dagsljus.
Just nu ser lillan "Bee movie", äter pringles, dricker vatten och ska strax få gå och lägga sig. Dock lite klurigt om hon ska få se klart filmen eftersom att vi byter hus imorgon. Det vi egentligen skulle hyra var upptaget till imorgon då de som äger det är här till inatt. 

Inga kommentarer: