söndag 12 mars 2017

Dag 7 - En eftermiddag på Spa


Här tar vi det lungt. Sover ganska länge och vilar upp oss. Simmar några vändor i poolen och ligger i solstolen och torkar för att göra om samma procedur igen. Det är ett väldigt lungt ställe - Ban Phe. Butiker och resturanger, när klockan är 21:00 är allt stängt. Men det finns mat, boende och en pool för lillan att bada i så jag är nöjd. Efter den här semester kommer jag att känna mig utvilad, inte som att jag behöver semester efter semestern...
Här finns Doris glass. Alva tycker att den är god. Jag tycker att den är väldigt blå.
Alva behövde komma ur solen en stund så jag föreslog att vi skulle gå på spa. Det blev thai-massage åt mig och en halv "thaimassage" åt Alva. Jag hade glömt att det gör rätt ont att få thai-massage. Stundvis önskade jag att jag hade valt någon annan. Men det kändes bra efteråt och så fick Alva målning av tånaglarna medan jag fick en hel fotbehandling och mjukade upp fötterna.
Varannan rosa och turkos. Jag valde korallrött.
Efter vi kom hem så badade hon ännu mer i poolen. Jag har upptäckt att ljudbok är så bra! Här sitter jag i en solstol och lyssnar på hur Jamie och Claire är nybyggare i Amerika (Outlander-serien) medan jag har ögonen på dottern varje sekund. Jag laddade in fler böcker än jag kommer att hinna höra på telefonen innan vi åkte.

Pojkarna var sugna på kebabpizza. Så vi bestämde oss för att ta en taxi till O'learys i Ban Phe. Vanligtvis så kör vi omkring i en sareng (som vi döpt till gamla Bettan). Taxi visade sig vara lite mer komplicerat att få här. Inte som i större turistorter där nån vill skjutsa en hela tiden. Här fick vi vänta en halvtimme. Men vi kom oss till olearys i alla fall.

Kebabpizzan. De var inte helt nöjda med den så som jag förstod det. Jag valde friterade kycklingklubbor med blue cheese dressing. Dressingen var bra men kycklingklubborna var rätt smaklösa.
Dottern åt mer glass än swedish pancakes. De var inte morfars. :)
En stoooor västerbottensost i butiken. Så om man är här länge och vill laga mat finns det hopp. 
När man vill ta en selfie med sin dotter och hon bara flamsar med sitt godis, då blir det så här.
Det vi kan säga om Olearys är väl att vi kan förstå att man vill åka dit om man är här länge. Någon månad så där, men är man bara här en sväng så är det mer en turistfälla. Det är godare med thaimat i Thailand.

Vi väntar på taxi och roar oss med att ta kort.


Mysiga lampor i huset.

Inga kommentarer: