lördag 4 februari 2012

Phuket, sista dagen

Sista dagen så vaknade och skyndade oss att packa ihop våra grejor. Alva passade på att ta en chipspåse och tigga till sig ett glas med läsk.
Här är undantaget som bekräftar regeln att man absolut inte får äta chips och
 dricka läsk till frukost, men det fick hon denna dag.
Sen gick vi till killarnas fina hotellrum och lämnade våra väskor innan vi tog en liten taxibil till marknaden.

Vi köpte de sista shortsen åt pojkarna. Jag hade köpt en klänning åt Alva som inte gick att ta på henne så jag lämnade tillbaka den och köpte två billigare istället. Jag hade sån tur att jag lyckades hitta tillbaka till där jag köpt första klänningen kvällen innan.
Micke köpte ett par jeans och lite t-shirts.
Jag köpte en handväska åt mig själv. En helt oäkta "Jimmy Choo".
Så snabbt tillbaka till deras hotellrum. Alva och Micke gick ner och badade i poolen medan jag duschade och packade ner det sista.
Smygfoto från balkongen.
De kom upp och så bytte de om och sedan åkte vi iväg till flygplatsen. Det var oerhört lång kö och det gick inte särskilt fort. Nästa gång ska vi åka ännu tidigare för det var nästan så att vi började oroa oss för att missa flyget innan vi fick komma fram till desken.
Så vi noterar det - två timmar räcker inte i Phuket. 
Alva i den nya fina sommarklänningen.

Inga kommentarer: