fredag 3 februari 2012

Phuket

Vi bodde ju väldigt nära stranden så när jag vaknade till på morgonskvisten gick jag ut och la ut saronger på solstolar. Man vill ju paxa några bra - och speciellt när vi var några stycken så vill man ju ha stolarna bredvid varandra. Sen gick jag tillbaka och fortsatte sova, vi hade ju varit vakna lite längre och längre sen vi kom till Phuket så då sov vi lite längre på morgonen också.
Sol och bad stod på schemat.









Lunchdags. Alva har fått dricka så mycket läsk hon ville på stranden så hon inte skulle få vätskebrist - men  då blir hon ju lite sockerstinn också.

Efter lunchen så gick vi på Starbucks och drack första kaffekoppen på länge.
De hade även brownies, det är därför Alva är smutsig.
När vi ätit så gick jag en liten sväng medan Alva tog tuppluren med Micke.
På kvällen så mötte vi Anders och Jan och gick för att äta middag. Satte oss på en restaurang och beställde och sen väntade och väntade vi men de tog god tid på sig med maten. Vi sa till men fick fortsätta vänta. Så till sist lämnade vi pengar för dryck och vitlöksbröd och gick till en annan restaurang.
När vi ätit så var det dags för shopping. Lite shorts och t-shirts skulle inhandlas till barnen där hemma. Jag köpte även två linnen åt mig själv. Men det blev lite kvar som vi bestämde oss för att köpa på förmiddagen innan vi skulle åka till flygplatsen.


Inga kommentarer: