söndag 14 december 2008

Koh Phi Phi

Framme pa Koh Phi Phi drack vi en öl/banana colada (det betyder öl till Micke och drink till mig). Banana colada är en matig historia.Koh Phi PhiI baren närmast piren

Efter det gjorde vi en tabbe, verkligen klantigt dessutom. Vi frågade "tourist information" om hotellet PP Casita och han sa att att ett annat var bättre. Vi betalade och tänkte det var ju bra, mycket billigare.
Tills de hämtat oss och vi fått vårat "room with fan" - en hydda.
Ett fönster i form av en lucka i hyddväggen gjorde att vi tänkte att alla saker skulle försvinna och skulle man våga sova på natten? Golven buktade sig när man gick på det och under hörde jag en katt jama och tänkte att hon snart skulle sätta klorna i fötterna.
Vi gick ner för ett bad och sedan tillbaka på piren. Tillbaka vid piren gick vi runt lite och kollade samt åt lunch. Som inte var god, vi glömde visst att man inte ska äta på värsta turiststråken.

Tidsomställningen hoppade upp och slog Micke i huvudet med en slägga. Han ville ha ett nytt hotell och sova. Jag ville definitivt ha ett nytt hotell. Så vi kollade lite och bestämde oss för Phi Phi Hotel. Lite för dyrt och fint för oss men bra mycket bättre än en hydda.

Jag lämnade nyckeln till Micke och traskade sedan iväg till våran hydda tillsammans med hotellets väskbärare. Det var svettigt!
Micke sov som en stock när jag kom tillbaka så jag justerade bara AC:n ställde alarmklockan och sov en stund.

2-3 timmar senare steg vi upp och gick en svang för att se om vi kunde hitta ett någorlunda bra hotell som var billigt. Micke hade läst om Harmony guesthouse och på vägen dit gick vi forbi en himla massa barer och annat. När vi kikade in på H.C. Andersen var det några svenska killar som satt där och drack öl. De tyckte att det var ett bra ställe att bo på. De bodde fyra personer i ett stort rum, vilket borde passa grabbgäng som de. Sa vi bestämde (efter att ha tittat pa Harmony) att vi skulle kolla på ett rum där dagen efter. En plan och en backup plan. :)

Så vi slappnade av och åt lite mat på Unnis (där vi ska äta på julafton).Fried rice med kyckling var supergott (Micke åt pasta bolognese). Jag drack en mai Tai och det tycker jag om visar det sig. Min nya favoritdrink smakar tuttifrutti.

Mai Tai

Vi fick en massa flyers från olika ställen. Många svenskar som delade ut dem också. Det är så mycket svenska här att man nästan pratar svenska med alla man träffar.
För oss blev det en bucket (samsong/red bull). Sedan gick de trötta turisterna hem och sov i sitt fina lyxrum.

Inga kommentarer: