torsdag 12 januari 2012

Koh Libong, 12 januari 2012


Micke gick iväg på uppdrag att hitta byn och köpa blöjor och lite annat.
När vi badat gick vi och åt lite nudlar och då kom Micke tillbaka. Alva skulle sova och la sig utan protester. Jag la mig bredvid och låg och tänkte på hur fint det är. Från sängen kunde jag ligga och titta ut mot havet. Jag somnade nästan men smög upp en timme senare.

Micke kom och la sig i sängen istället för mig, Alva vaknade till och ropade mamma så jag la mig på andra sidan och då somnade hon om.
Så totalt som hon 2,5 tim, lite längre än vanligt alltså. Men hon kanske behövde det efter nattens händelse. Micke tog sig också en tupplur.
När Alva vaknade lekte hon en halvtimme med barnen som bor bredvid. En liten flicka i Alvas ålder (kanske ett år äldre) och en lite äldre tjej. Men det blev tydligt sedan att mamman inte ville att flickorna skulle leka med andra barn.
 
När Micke vaknat gick vi ner till hängmattorna och gungade en stund. Sen tog vi en promenad längst stranden mot byn där han varit och shoppat. En solnedgångspromenad. Vi hade med oss en pannlampa för hemvägen.
På eftermiddagen försvinner vattnet. Stor skillnad mellan hög och lågvatten här, det gör att man inte kan bada hela dagarna.



De goda räkorna.


Vi försökte kolla lite på Internet. Men Alva var som i jag måste hålla igång så jag håller mig vaken humör så det gick inte så bra.
 Middagen åt vi i restaurangen. Goda friterade stora räkor och en kyckling med strips åt Alva. Men när hon ätit klart äter vi hennes mat också. Tanken var sedan att vi skulle söva Alva och sätta oss på altanen. Men det tog sån tid innan hon somnade att vi gick och la oss istället.

Inga kommentarer: