fredag 20 oktober 2006

Arlanda och flyg

Pigg och glad skulle man kunna tro, men lite småseg kände jag mig allt. Frukost buffén var helt okej. Goda färska frallor, juice och en tekopp mer än så kan man inte kräva av billig hotellby? Det duger at mig i alla fall och sedan klockan sju åkte jag iväg till Arlanda.

Incheckningskön var lång. Jag hittade ett par som ska på samma resa redan i den kön. Traskade ivag och köpte batterier (dyrt jag borde ha hunnit gå på Claes Ohlssons). Lång promenad till gaten men på vägen hann jag med att taxfreeshoppa parfym jag bestämt mig för tidigare. Dolce & Gabbana feminine.
Luktar gott och inte så tungt. Sen köpte jag en stor förpackning av min ansiktskräm. I den långa kön till kassan funderade jag på vad som förändrats. Under mina första resor tyckte jag att parfymerna var tokdyra och nu ska jag utan att blinka köpa en kräm för 400 spänn? Men sen är det ju så att den är dyrare hemma. Det är skillnad på att vara 20 och 30. Större behov av dyr dramatiskt annorlunda fuktighetsgivande ansiktskräm. ;)

När jag kom fram till gaten star det "Dublin" sa jag kollar igen pa bordingkortet. Japp, F65. Jag hann precis börja ga tillbaka till den stora skylten med avgangar nar de ropade ut att varan gate andrats till F61. Precis där jag var. Aha, vilken tur jag har!

Ombord pa flygplanet slumrade jag till lite efter starten. När jag vaknade köpte jag kaffe med dooleys. Lite snålt att man inte får någon dryck gratis. Inte så mycket som en vattenburk till maten. Många på planet verkade skulle åka på solochbad-charter vilket säkert är en billigare resa. Men jag som satt där och hade betalat mycket för min resa tycker förstås att jag borde få ett glas rödvin till köttbullen. Köttbulle eller vad det nu varm jag började med att spilla en bit. Sås pa magen. :(
Jag ska inte ha vitt på mig, det blir något psykologiskt fel som gör att jag spiller. Sen när jag varit på toan och försökt tvätta bort såsflacken lyckades jag välta ner grannens vattenglas. Sa det var väl tur att vi inte fick rödvin i alla fall, för pinsamt nog fick hon vatten på sin stol.
Jag läste ut Martina Haags bok "Underbar och älskad av alla". Så jag borde ha tagit med en bok till... Marocko, länder i fickformat. Ja! Dags att läsa den nu. Tack, temaresor!