fredag 19 december 2008

Koh Lanta, snorkeltur

Micke var äntligen bättre så vi steg upp och traskade iväg till Paragon för att åka på ö-turen. Det fanns tid för lite frukost, faktiskt fick vi vänta och sedan blev vi hämtade i bil och skjutsade till en annan strand.

Det var två japaner, två italienare och två fransman med på turen också. Snorklingen var sämre än förra turen. Egentligen hade jag trott att vi skulle besöka öarna men det var instället flera stopp för snorkling. Ganska dålig snorkling, turen vi tog utanför Phi Phi var bättre.Men en grej var väldigt häftig. Vi fick ta på oss flytvästar och simma in i en grotta. Vi tänkte “grotta, ja det var ju mysigt och fint”. Sedan kom guiden simmandes med en ficklampa och sa “okej, då far vi” och så simmade vi efter honom in i mörkret. De två japanskorna ylade som om de aldrig simmat förr, det var kul. Sedan blev det lite ljusare och så kom vi fram till en strand. Det var som ett vulkanhål med en strand i botten.Det bästa på hela turen, en tripp dit och sedan strunta i resten vore toppen. Tyvärr blev det aldrig att kliva iland på Koh Mok som jag hoppats på, det ska visst vara en mysig liten ö som man kan bo på också. Jag hade velat kolla in den lite inför nästa Thailandsresa.När vi kom hem övertalade jag Micke att ta lite thai-massage. Så han blev masserad och jag fick manikyr. Hon sa att hon kunde göra fransk manikyr men resultatet blev väl si så där. Jag hade gjort det snyggare själv. Efter att ha klämt lite på mina fötter insåg hon att hon kunde sälja in en pedikyr och det kunde hon.
När vi blivit masserade/fått både manikyr och pedikyr tog vi och fräschade upp oss innan middagen.Vi bestämde oss för att prova barbeque. Så vi tog med oss vinflaskan som jag släpat på sedan Arlandas taxfree och frågade om det var okej att vi drack den. Det var det. De var jättenöjda med oss som åt en hummer och massor av räkor tills vi var proppmätta. Gott att doppa grillade i starka såsen och äta ris till.Jättegott, faktiskt resans bästa middag.

Inga kommentarer: