tisdag 23 december 2008

Tillbaka till Phi Phi

Vi steg upp 7.30, inga långa sovmornar på våran resa. Snabbt packade vi ihop och traskade över till West Railay, tar ca 15 minuter med packning på ryggen. Vi köpte biljett för att åka till Koh Phi Phi, dyraste båtbiljetten hittills men vi ville verkligen därifrån.Eftersom vi hade tid över åt vi frukost, Micke en god tonfisk macka och jag en extra god fruktsallad (det var mango och papaya i den). Det är lite extra dyrt på West Railay, många äldre amerikaner. Frukosten kostade ungefär dubbelt så mycket som vanligt.
Men sedan fick vi äntligen lämna Krabi på en fin färja där vi satt på kanten och dinglade med benen, solade och läste bok utan att bli nedstänkta – havet var lugnt. Resan tog en timme från att vi klev på den stora båten (det var en kort longtailtur ut till den).

Framme på Koh Phi Phi var det skönt att säga åt alla som står på piren att vi hade "room reservation". Egentligen skulle vi inte komma förrän 23/12 men vårt rum var ledigt.
Vi hade funderat på hur vi skulle träffa julmiddagssällskapet och när de skulle komma hit, men innan vi hade hunnit checka in på hotellet såg vi en mycket trött Martin äta frukost, så de är redan här.

När vi checkat in gick vi en sväng och åt lite fried rice innan vi tog en longtail båt ut till Longbeach för att sola och bada. Fin strand. Micke snorklade och sa att det finns en hel del småfiskar där också.

När vi kom tillbaka åt vi pizza till middag på ett ställe bredvid hotellet. De hade även rödvin – kylskåpskallt. Det gjorde inte så mycket, det värms upp fort och var alldeles lagom efter några minuter. Precis när vi ätit klart kom pojkarna förbi och sedan blev det en partykväll med drinkar på Rolling Stone bar. Där har de ett band som spelar hårdrockscovers väldigt bra.