fredag 12 december 2008

Novair lounge

Barbro (Mickes mamma) skjutsade oss till flygpltsen, jag fick min vilja fram och vi var dar i mycket god tid (1 tim, 20 min).
Lugn och fin.
Inte stressad och nervös. Men kanske lite pirrig i magen - “fylld av förväntan”

När vi checkade in fick jag äntligen avslöja att jag uppgraderat våra biljettter till c-klass. Tillgång till lounge, rymligare plats på planet, filt, kudde, hörlurar osv. Vi tog en sväng på taxfree och drack sedan lite vin med snacks i loungen.

Hon som checkade in oss tittade på mitt pass och sa:
- Nu hade du tur!
Jag hade nämligen kollat mitt pass och det går ut om 6 månader och två dagar efter hemresa. Så hade det varit en vecka senare hade jag fått skaffa mig ett nytt pass.Vi fick bubbel när vi satt oss i planet. Ingen dålig start på resan.
Middagen på planet var suverän!Räckor med avokado och grejer till förratt. Oxfilé med chilibearnaisesås och potatis gratäng. Micke sa flera gånger att det var den godaste flygplansmat han ätit och jag måste hålla med.
Vi satt brevid ett trevligt par som ursprungligen kom från Kiruna. De hade varit på Phi Phi när tsunamin kom men klarat sig. Nu skulle de bo i Khao Lak.Frukost

Inga kommentarer: