fredag 13 maj 2011

Buss & Buckingham palace

Vi köpte biljett för att åka turistbuss runt London. Jag har aldrig gjort det och vädret var så pass bra att det vore synd att sitta nere i en tunnelbana.
Engelska poliser:
Bilder utanför Buckingham palace:Vi var där en timme innan det var dags för vaktombytet så vi gick en bit genom parken för att uppsöka toaletten och sedan bestämde vi oss för att ta oss en lätt lunch. Så det fick bli var sitt paket sushi från Pret a manger. Gott.När vi sen kom tillbaka till Buckingham palace så hade turistsamlingen blivit större och jag såg i stort sett ingenting. Men jag har sett det förr och Micke är lite längre än mig.
Men när jag höll upp kameran kunde jag ta den här bilden:Så väntade vi en liten stund på en turistbussen och åkte vidare mot Themsen. Där hoppade vi av för att åka med båtturen som ingick i priset.
Det var alldeles vid Big Ben.Vi missade just en båt så eftersom att det var en halvtimme till nästa slog vi oss ner och tog det lugnt. Nästan under "London eye" som är British airways turistfälla. De tjänar multum på sin lysande idé om ett stort pariserhjul i vilket man ser över London. Kul för dem.
Jag är för höjdrädd för att åka och Micke var inte intresserad så vi väntade lugnt på båten istället, det är rätt skönt att bara sitta och titta på folk.

Inga kommentarer: