torsdag 12 maj 2011

London walking

När vi skulle korsa floden höll jag utkik efter "Millenium bridge" och blev lite besviken. Den såg så fjuttig ut i sammanhanget. Tower bridge är mycket mäktigare förstås.
Sen hörde jag att man byggde denna modernt stylade bro och drottningen invigde den 2000, sedan fick den stängas för att den rörde sig för mycket när folk gick över. 8 månader senare öppnades den igen och det går att gå på den utan att vara rädd även om man är höjdrädd som jag.Vi stannade på "The Swan" och drack en öl/kaffe, mest för att vi var i behov av att använda en toalett.Sen fortsatte vi gå och vad såg jag då? Jo ett Pret! Så då blev det genast dags för en chokladmousse. Pret a Manger har en suverän chokladmousse. Det är väl 10 år sedan jag åt en sist och den är fortfarande lika god men förpackningen har blivit större. :)Så kom vi fram till en rekonstruktion av en båt.Sen gick vi förbi "London dungeon" och funderade på att gå in men när vi såg vad det kostade så tyckte jag att det var lite för dyrt. Alltså promenerade vi vidare till en stålbåt som Micke ville besöka och såg denna trägubbe på vägen.

Inga kommentarer: