onsdag 11 maj 2011

Masala zone

När vi hade installerat oss i rummet så tog vi en promenad till ett indiskt matställe som vi hittat på Internet: Masala zone. Det låg inte långt från hotellet.För det första så hade de en indisk öl Micke provade i Bangkok. Kingfisher. I Bangkok var den supergod utan besk bismak (jag smakade en liten klunk), om man beställer via systembolaget är det inte lika gott men det som bryggs i U.K smakar perfekt. Till och med jag tycker om den ölen och då måste den vara god! Nu fick jag mig en egen att dricka och det passar upperligt till indisk mat.Maten var supergod. Toppen indisk mat!
De hade något som kallas för thali. Vi valde "Chicken thali" och då fick vi flera rätter och så valde man en kycklingrätt. Micke fick ta den starkaste och jag tog den mildaste men båda var supergoda. Så fick man bröd och tillbehör (och så köpte vi till lite naan bröd). Vällagat och perfekt så jag rekommenderar ett besök på Masala zone, det finns på fler ställen än Bayswater.Indisk glass däremot, efter att ha provat göra kulfi själv och nu ätit det på resturang så tror jag att jag kan komma fram till att jag inte tycker om det. :)

Inga kommentarer: