fredag 13 maj 2011

Madame Tussaudes

Vi hade köpt biljetter till Madame Tussaudes vaxkabinett av turistbuss företaget. Lite rabatterat och så skulle vi kunna gå in via VIP-ingången och slippa stå i kö. Men när vi dök upp så var det ingen kö. Sen blev vi informerade om att de skulle stänga klockan 18:00 för ett "special event". FAAAAN tänkte vi.
Klockan var 17:30 men vi var liksom där, hade biljetter och ingen tid att åka dit igen dagen efter så vi fick stressa oss igenom det hela.Angelina men ingen Brad?Sean Connery, det kan mycket väl hända att jag sett just den vaxdockan i Las Vegas. Men jag tror faktiskt att de gör mer än en. ;)Snyggingarna samlade. Min man och George. :)Tonårstjejernas stora idol ur Twilight filmerna.Idrottsstjärnor har de också. :)Jag och Arnold. En man i storlek större (jag är (kvinnlig) svensk medellängd).När Picassos vaxfigur avtäcktes påpekade en släkting att cigaretten han rökte var utav fel märke och man ersatte den snabbt med rätt märke. Men nu ser jag att han inte har någon cigg alls. Är det renlevnandsnoja? Borde man i så fall inte ha vaxat igen hålet där ciggen ska sitta? Madame Tussaudes känns lite skavt och nött jämnfört med tidigare.Robbie. Vet ni att när "Take that" splittrades valde man mellan att göra Gary Barlow eller Robbie Williams och det blev Gary. Kanske tur för honom för han står brevid Robbie som ju jag tror haft en mycket större karriär efteråt. Jag var inget Take that fan så jag visste inte vem Gary var...Lady Gaga.
Notera killen i bakgrunden som tog chansen att fotografera sig med en hand på Beyonces rumpa. :)Diana och pojkarna står placerade bakom var sin ram. Första gången jag besökte Madame Tussaudes stod hon brevid resten av kungahuset. Andra gången hade de skilt sig så hon fick stå på sidan om men nu har hon liksom hedersplatsen ihop med prinsarna. Men allt är lite mer ihoptryckt än tidigare.Charles får stå lite på sidan om med sin Camilla.Ser ni, jag och englands drottning är ungefär lika långa (och breda).Här kan man ta kort på sig själv med president Obama - men han står förstås brevid. Mycket populärt! :)

1 kommentar:

Jecka sa...

Åh, så underbart att ni är i London. Hoppas ni har det superbra! Måste bara få tillägga att då vi var på Madame T nu i mars, då hade Picasso allt en cigg i handen. Nån som stulit den kanske ? ;)