fredag 9 november 2012

Eftermiddag på Phi Phi

När vi kom fram till Koh Phi Phi gick vi till HC Andersen och hörde om de hade två rum eftersom att vi bokat där till dagen efter. Tyvärr hade dom inte det. Han i receptionen följde mig till ett annat ställe som låg nära men de hade inte heller något ledigt.
Shit tänkte jag, nu blir det svårt att hitta något i vettig prisklass som inte ligger långt uppe på berget. Micke och pojkarna stannade vid väskorna men Alva hade föjt med mig och hon var törstig. Så först gick jag till 7Eleven och köpte vatten och en liten klubba (ifall att mutor skulle bli nödvändigt) och sedan frågade jag vid ett ställe om de hade två lediga rum. Han visade mig dem och de låg nära allt och var hyfsade (men inte mer) och relativt billiga med tanke på att vi var på phi phi. Så jag betalade och tog nycklarna. Sen gick vi och hämtade pojkarna. Jag tyckte att vi hade tur som hittade rummen på Kinnaree hotel och slapp bo uppe på berget men pojkarna, Lukas framför allt var minst sagt skeptiska.
De fick välja vilket av rummen de ville ha och så tog vi det andra. När vi lämnat väskorna tog vi på oss badkläder och gick ner till stranden och badade.

Så skönt. Tobbe och Micke såg verkligen ut att njuta och Alva skrattade. Det kändes så härligt att vi faktiskt hunnit ända till Phi Phi, oddsen var ju ganska små. Vi ville ju inte stanna på Phuket och det slapp vi, hurra!



När vi gått tillbaka till rummen och duschat gick vi och åt, två fried rice, kyckling med vitlökssmör och strips. Lagom mycket mat. Lukas tyckte inte att riset var gott för att det smakade inte som hemma. Men vill man att allt ska vara som hemma så stannar man ju där. :)
Sen så gick vi till rummet och fixade lite välling och somnade.

Jag vaknade runt halv ett av att det var party i receptionen. Micke vaknade vid tre och läste lite och så småpratade  vi och då vaknade Alva och tyckte att hon sovit klart. Men hon somnade om vid halv fem och vi strax efter och då sov vi till klockan var nio.

Inga kommentarer: