söndag 18 november 2012

Koh Mook

Vi började dagen med att gå och äta frukost. Oj, vilken överaskning va? J Här har dom frukostbuffé som ingår i rumspriset så man behöver inte beställa något bara plocka det man vill ha. Så bytte vi om och gick och badade i poolen. När Alva skulle sova gick vi i vanlig ordning till rummet och tog en solpaus. Hon hade ätit riktigt bra av frukostbuffén och jag hade tagit en liten banan som mellis åt henne. Så vi skippade lunchen. Hon åt sin banan och tog sedan sin tupplur.



När hon vaknade så gick vi och badade i poolen igen. Det blev lite mulet och mullrade vid fyratiden så då gick vi till rummet. Tog en lång varm dusch och tvättade håret riktigt ordentligt. Så gick vi och kollade var vi skulle äta middag. Mayow var vi ju på kvällen innan, i Rubber three hade de ingen barbeque och thai-maten var vi inte särskilt imponerade av förra gången vi var här. Så vi tänkte att vi tar en moppe till ”Farmville” restaurangen dit vi blev skjutsade när vi skulle till apoteket (Pharmacy), förra gången vi var här.



Taxichauffören såg lite bekymrad ut över att vi ville åka dit och fick hjälp av sina kumpaner att förklara att det är stängt. Vi undrade om det fanns något annat och han föreslog att vi skulle åka till Sivalai istället. Det ville vi inte. Så han nämnde en annan restaurang och den låg tydligen i byn så det lät bra. Dit åkte vi.



Det var lite spartanskt förstås. Alva lekte lite. Tobbe, ja jag vet inte vad jag ska skriva men han blev generad när han insåg att våran servitris inte var en kvinna utan en ladyboy. Vi beställde i alla fall mixed starters, pad thai (som kostade 50 TBH, det är billigt!), beef with garlic and pepper, fried rice baked in pineapple. Förrätten var det bästa.



Vi hann gå till butiken bredvid och handla lite innan ”taxin” kom och hämtade oss.





Hem och mysa lite på altanen tills det var dags för Alva att sova (klockan nio).
När hon var nattad satt jag och Micke lite och pratade men han blev så trött att han gick och la sig klockan tio. Jag satt ute och skrev i min resdagbok och sen skulle jag också gå och lägga mig. Men då snarkade Micke så otroligt högt att jag istället satte mig och läste Shantaram på toaletten i en halvtimme då han blivit lite tystare. Om det inte varit så obekvämt hade jag kunnat sitta kvar där länge, det är en väldigt bra bok. (Micke har läst den två gånger.)

Inga kommentarer: