söndag 11 november 2012

Koh Phi Phi - Koh Lanta

Vi sov till 8:30 men T hade vaknat klockan tre och gått ut och hjälpt till att bära bord på uteserveringen mitt emot hotellet. Det hade Micke velat se. :)
Vi packade ihop och jag började smörja in Alva med solkräm och hon fortsatte att sova. Jag kunde till och med ta av pyjamaströjan innan hon vaknade så med andra ord var hon trött.
Vi gick och åt frukost (som var okej) och lillan drack bananashake.
Bananashake

Breakfast
Tröttisar?
Jag och lillan.
Sen gick vi ner till båten och eftersom det var 45 minuter tills färjan skulle gå så satte vi oss i närmaste strandbar och väntade.
Pojkarna säger att dom har ont i axlarna och kan inte bära ryggsäckarna som man ska.

Behöver jag nämna att Alva somnade på båten? Den lilla båtsovaren gjorde som vanligt. T och L sov också en stund, jag kunde lägga ner Alva eftersom att båten bara var halvfull så det var skönt att sitta och läsa bok ett tag. På båten köpte vi taxi till hotellet och åkte iväg så fort vi kom fram. När vi kom till Lanta Paradise beach hotel så fick vi stora och fina familjerum med dörr emellan. Två dubbelsängar i pojkarnas rum och en dubbel och tre stora enkelsängar i vårat. Så vi hade en säng att ha kläder och grejor på. Lite onödigt men fint.


Inga kommentarer: