måndag 12 november 2012

Koh Lanta




Först gick jag och åt frukost med Alva och T. De hade tyvärr inte börjat med att ha frukostbuffé ännu men vi fick beställa ur en frukost lista (inte lika gott men okej). Micke och pojkarna badade i havet och sedan tog de en promenad längst stranden. Jag och Alva badade i poolen. Hon hade jättekul och simmade omkring och lekte. Jag sjöng för henne ur lilla sjöjungfrun och vi hade jättekul. Sen kom en svensk familj med en liten pojke som frågade Alva vad hon heter och hon svarade helt allvarligt:
- Jag heter Ariel
(som den lilla sjöjungfrun)
Oj, vad jag skrattade.
Vi badade vidare och sedan skulle Alva sova en stund. Då gick jag till massagestället vid poolen och beställde ansiktsbehandling. Först hade jag köpt en påse chips åt Alva så hon satt bredvid och åt dem. Sen tog en av damerna fram nagellack och då fick hon lägga sig ner för att måla tånaglarna och så somnade hon. Så då passade jag på att få fötterna skrubbade också. Så härligt att ligga där och bli ompysslad medan man lyssnar på vågorna (och Alvas smackande på nappen).
När jag var klar så sov hon fortfarande men tanterna tyckte inte att jag behövde väcka henne utan låta henne sova. Alltså gick jag snabbt och hämtade min bok och så satte jag mig bredvid och läste en stund. Det tog inte speciellt länge så vaknade hon.

Då gick vi till resebyrån och hörde oss för lite. Vi hade funderat på att åka till Koh Kradan och Koh Jum men det går inte utan att passera koh Lanta så vi måste nog skippa Koh Jum. Kradan ville vi till i alla fall.
L tog sedan en Aloe vera massage och det var nog bra, han har inte alls lyssnat på varningarna om solen och smörjt in sig ordentligt så han har bränt sig. Det hjälper inte med lite sololja om man badar i saltvatten hela dagen, man måste vara lite försiktig också. Förhoppningsvis har han lärt sig det nu.
Jag och lillan gick och plaskade i poolen en stund och sen gick vi och väckte Micke.

T med en bajskorv på huvudet. (Nä, skoja bara. Det är nått träd i bakgrunden).
Vi har varit till butiken och köpt lite olika thailändska chips.
Vi bestämde oss för två dar till på Koh Lanta, tre på Koh Kradan, två på Koh Mook och två på Phuket men första ju mest en resdag så det blir nog lagom. (Jag och Micke vill helst inte vara i Phuket alls men man förstår ju att pojkarna vill shoppa lite.)
Till middagen gick vi ner till stranden och tittade på solnedgången och sedan beställde pojkarna mat från restaurangen och jag och Micke åt stora grillade räkor. Alva ville vara med den svenska pojken hela tiden. Mycket trevlig stämning på stranden.








När vi kom tillbaka till rummet upptäckte vi att det var blött på golvet. Någon hade lämnat isen framme som smält ner på bordet och in i lådan över våra pass. Inte så bra (men vi tog oss hem utan problem trots lite suddiga stämplar.)


2 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Hamnade in på din blogg i jakt på ett hotell på Koh Lanta.

12 november hade du postat ett inlägg med bilder från Koh Lanta. Poolen såg trevlig ut så nu undrar jag vad det kan vara för hotell?
Hur var hotellet,poolen, frukosten?

=) Du får gärna maila tillbaka om du läser det här. -> rova.malin@gmail.com

Catarina sa...

Det är Lanta Paradise beach resort. Vi var där för femte gången. :)