onsdag 14 november 2012

Koh Lanta

Först år vi frukost och sedan badade vi i poolen som var lagad och hade blått vatten igen. Sen åt vi lite lunch, jag tog en coconut massage och Alva satt bredvid och tittade på, åt chips och fick blommor målade på stortån. Lukas och Tobbe tog också massage. Lukas en fotmassage och Tobbe samma som mig. Jag gillar nog vanlig bättre. Micke sov under tiden och när vi var masserade klart så var det hög tid för Alva att sova så hon fick göra det en liten stund.
Sen badade vi i poolen till solen gick ner.
Alva försöker rymma från att vara med om familjetraditionen - fotografering av tornet i poolen.
Tornet 2013. Pappan får stå bredvid numera. :)
När jag och Alva satt och åt lunch var det några svenskar i bordet bredvid som talade om för sitt barn att deras kompisar var och åt indiskt.
- Ursäkta, sa du indiskt? Var finns det indiskt? var jag ju tvungen att fråga och det skulle vara längre upp på stranden. Jag var ändå tvungen in och hämta en sista båtbiljett på resebyrån så då passade jag på att fråga henne och hon trodde att det var på "Nice beach". Alltså gick vi dit!
Det kändes farligt att gå längst vägen i mörket men vi hittade Nice beach och de hade indiskt.
Jag beställde in Chicken tikka masala, chicken korma och beef biryani, 3 naanbröd och ett roti bröd. Roti var jättegott. Gott med indiskt (men det vi åt på Phi Phi var godare).

Indiska maten på Nice beach. (Saknade nån starkare rätt på menyn.)
Ja, i Thailand händer det att jag dricker öl (och ja, de andra kan också fotografera).
De yngsta kollar på eldshow.
 Vi åt i lugn och ro, Alva hittade en flicka att leka med och sen gick vi hem längst stranden.
Hemma stannade vi på Majestic bar en stund och Alva lekte med Ani. Vi hämtade tvätten och betalade rummet. Så småningom fick vi med oss lillan hem, även om det var mycket motvilligt hon följde med. Jag packade min ryggsäck och sövde Alva och så var vi redo för morgondagen.

Inga kommentarer: