fredag 16 november 2012

Koh Kradan



Vi vaknade inte förrän 8:50 och hade inte särskilt bråttom heller. Jag väckte Alva och Micke väckte pojkarna och sedan gick vi ner och åt frukost. 3 american breakfast, en omelett med bacon och en frukttallrik. Gott! Jag gillar att de steker baconet riktigt ordentligt så det blir knaprigt!


Sen gick vi ner och badade på stranden. Micke och Tobbe snorklade och jag och barnen badade. Alva hade solskyddsdressen och solmössan också så vi behövde inte oroa oss för solen särskilt mycket. Vi var där till ett-två tiden och sen gick vi hem så Alva skulle få sova men innan hon fick det åt vi lite lunch.





Så sov Alva och vi tog det lugnt ett tag innan vi gick ner och åt middag. Alva fick för sig att hon skulle klappa den trebenta folkilskna hunden med tre ben som hade munkorg förra gången vi var här. Jag blev rädd men han högg henne inte utan svarade istället med ett rejält skall så fort hon sträckte fram handen. Det resulterade i en gråtande rädd flicka men i övrigt var det ingen fara. Jag tycker att det skulle kännas bättre om den hunden hade munkorg hela tiden.





Det var två par polacker där som hade en liten pojke så Alva ville sitta med dem, det var okej för dom också. De var trevliga. Stället är ju litet och intimt så stämningen beror mycket på vem som är där just då.

Jag sa åt Nok att vi ville åka dagen efter (en dag tidigare än planerat) och hon skulle ringa longtailbåten åt oss.



Alva var så trött att hon ville kramas med servitrisen så vi gick upp och la i säng henne. När vi gick och la oss började det regna och blixtra. Jag tänkte att i det här vädret blir det då ingen båtresa! Men att somna till regnet var mysigt.

Inga kommentarer: