tisdag 11 augusti 2009

Koh Phangan (Haad Salad)

Idag vaknade vi kring tre men jag lyckades somna om efter en timme, Micke lite senare och sedan sov vi ända till halv nio. Så nu börjar vi snart vara i fas.
Frukostbuffen som ingick i hotellpriset var helt okej. De hade ananas och vattenmelon, samt stekte pannkakor och omelett.Vi gjorde inte så mycket under dagen utan vi låg vid poolen och sedan låg vi vid havet eller i havet.Jag följde syrran och vaxa benen vilket tog hundra år. (Salongen använde kallt vax.) När jag vaxade förra året hade hon varmt vax, bara stryka på och ritsch på halva benet.På kvällen åt vi middag i hotellets strandrestaurang. Jag valde en jättegod förrätt - friterade lökringar och räkor med plommonsås. Pepparbiff åt mig och Micke åt barbeque (tonfisk och jätteräkor) och allt var gott.Men sedan blev Micke dålig, så vi vet inte vad det beror på. Jag åt bara en tugga av tonfisken (eftersom det ska undvikas när man är gravid) så det kan ha varit den. Men det kan ha varit något helt annat också. Det kan också vara att han kommer från en steril miljö på en oljeplattform och därför är mer känslig.

Till sist somnade han i alla fall brevid min mage där lillan bestämde sig för att göra kullerbyttor och kicka loss när det äntligen blev stilla. Lyckligtvis väckte hon inte stackars pappsen och efter en stund somnade jag också.

Inga kommentarer: