lördag 15 augusti 2009

Koh Phangan - Thon nai pan yai

Vi sov jättegott på Central cottage och bestämde oss för en natt till redan igår.
Så det blev en lat dag vid poolen. Mina enda planer var att läsa ut min bok och gå och få en "foot scrub".Fast det blev lite hotelljakt också. central cottages poolvatten är gult, jag vill ha genomskingligt. På Thong nai pan yai finns det en del fina poolområden.
Dreamland resort har det finaste med en stor pool med bar i poolen.Vi valde dock Starlight resort istället. Samma pris (minus frukost) som Central cottage men bättre pool och mindre barn i poolen. B&T skulle först inte byta hotell men sen gjorde dom det i alla fall.

Middag åt vi på Dreamland efter att jag fått min efterlängtade fotvård. De hade en god citronjuice och maten var okej (hamburgare). Vi var inte så hungriga.Under dagen har jag suttit under parasollet och läst men fossingarna stack ut i solen. Så som om det inte räckte med att jag fått feta vader så har jag nu lite brända fötter. Men jag har inhandlat Aloe Vera kräm (funkade utmärkt).

I övrigt känner jag mig i väldigt bra form. Pigg och fräsch, det måsta vara all simning och promenaderna...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sitt gärna med fötterna högt upp om du har svullna vader.
Kram. Länktar efter er.
MAMMA

Anonym sa...

De var långa veckor detta tills ni alla är hemma igen.
Kram MAMMA Kerstin