onsdag 19 augusti 2009

19:e Augusti, Onsdag

Vi gjorde oss redo att lämna hängmattan och utsiken och bege oss till Ao Haad Yao (en ny strand) nedanför Haad Salad där vi redan bott.
Vi hade ju planerat att åka longtail men de som fanns pysslade bara med fiske (gammal fiskeby) så det var taxibil som gällde.

Först satte vi oss att äta frukost och då började det att spöregna. Så där riktigt mycket som det kan göra här. Mullrade och blixtrade gjorde det också, ungefär samtidigt. Hundarna gick in i restaurangen och la sig vid våra fötter, det kändes kanske tryggast där. Vi spelade lite kort och blippade på Internet medan vi väntade på taxin.Det blev ingen lång biltur när det hade slutat regna, så det gick bra.
Denna gång checkade vi in på Haad Yao Villa, men väldigt fint rum och altan i bottenplan (inga trappor, det gillar preggot).

Jag behövde lite vatten och sängläge en stund så bebisen fick lägga till sig lite bättre, det kändes som om hon låg tvärs över och trängdes. Micke skulle hyra en moppe och köra väldigt försiktigt.

Så när han gjorde det gick jag på spa. Bettan följde också med. Först blev det ansiktsbehandling med thailändska örter. Ansiktet blev insmort, insmort igen med honung, masserat med örter. Sen la hon på kalla gurkskivor och det vill jag säga att de var riktigt kalla. FÖR kalla, så man nästan fick lite ont i huvudet. Det var lite obehagligt först och sen svepte hon in ansiktet och började massera lite. Så gurkorna blev mindre kalla. (Micke kom för att hämta hotellnyckeln just när jag låg där täckt med gurkor och alldeles blind) Efteråt tror jag det blev lite puder och hyn kändes minst sagt bebismjuk.Micke fick vänta ett tag men det blev en tidig middag när jag var klar. Vi åt på ett hotell där Mickes bekanta bor och när vi ätit klart så kom de också ner för att äta. Så vi satt kvar och surrade med dem en stund.Sist av allt ville Micke visa att han kan köra försiktigt med mopeden. Så han tog ut mig på en liten sväng och körde sakta och fint. Först blev jag lite uppstressad av tanken men nu vågar jag åka.

Inga kommentarer: