lördag 8 augusti 2009

Lunch och första dagen

Efter tuppluren drop vi på oss badkläder och fixade oss lite grann. Bettan och Thomas sov fortfarande så vi gick mot stranden. Men först en bananashake åt mig - matigt och gott! Stranden var inte alls långt bort och det fanns ett buddhistiskt tempel att titta på.

Lite mulet har det varit med någon liten skvätt men ändå varmt och sol bakom molnen. Så vi badade och mådde gott. Vi hittade även ett nytt boende, Coco Palm resort.

De har en pool brevid stranden och har man badat i havet har de en dusch. Så imorgon blir det en slapp pooldag på stranden då vi byter hotell på morgonen.

"Lunch" blev det på ett fint hotell. Poolen såg ut att försvinna i havet i rätt vinkel och jag gillar att de hade neutralt färgade soldynor. Hela stället såg fint ut men för dyrt för oss att bo på, så jag nöjer mig med den goda frukttallriken och mitt "kodak moment".
After a nap we went out to explore Maenam. Finding a new hotel, the beach, a temple and lunch at this lovely hotel.

Verkligen fint när poolen ser ut att försvinna i havet från rätt vinkel. Men lite väl fint hotell för oss, vi håller oss till budget boende.

Tillbaka vid bungalowerna hade sällskapet vaknat och varit och ätit. Så vi visade dem stranden och tog en promenad efteråt. De tyckte också om det nya boendet (som hade angränsande rum) så vi passade på att dricka lite i deras strandbar.Senare på kvällen blev det en liten middag på Harry's resort. Kan vi inte bo där så kan vi ju äta där och maten var jättegod.Fried rice - my favorite

Inga kommentarer: