torsdag 20 augusti 2009

En snabbtitt på Had Rin

Vi (Micke & jag) skulle åka iväg på mopedtur med Mickes kompisar Jocke & Tina som skulle returnera sina fyrhjulingar i Haad Rin.
Så efter frukosten mötte vi dem med mopeden och körde iväg mot Thongsala (där piren är). Vägen kändes inte lika läskig på mopeden och det gick fortare än jag trott att komma fram.

I Thongsala stannade vi till och drack lite samt tog en snabb titt i butkerna. Där hittade jag tre små söta barnklänningar. Kanske inte i bebisstorlek men så småningom. De var superbilliga...

Så körde vi vidare till Haad Rin och snurrade runt efter fyrhjulingarna som letade stället de skulle lämnas tillbaka på och de hittade dom så småningom.
Så vi parkerade våran moppe och följde med dem ner på stranden för att äta lunch. Riktigt varm och soligt var det så ett dopp i havet var högst nödvändigt för mig.
Jocke & Tina var jättetrevliga.

När vi gick ner till stranden skulle Micke köra vattenskoter och jag var ute i vattnet men såg att han inte hittade plånboken. Den svarta handväskan var borta!
Så det var skräckfyllda minuter innan vi hittade den 2 meter från ryggsäcken där vi tänkt lägga oss först. PUH!
(Men ni kan tro att jag kommer att få höra det!)

Det var några svenskor på stranden. Vi var de första svenskar de träffat och de hade faktiskt varit till Koh Phi Phi och Maya beach och haft bra väder. Så man kan ha tur också.

En annan svenska som vi träffade ute i vattnet hade en svensk restaurang och berättade om en annan svensk tjej som varit på fullmånepartyt och blivit oprovocerat misshandlat av en hög thailändare. Sen hade han dragit fram en pistol också. Tydligen är det väldigt mcyket droger på det partyt. Så Jocke & Tina som tänkt åka på "Black moon party" slutade ut det.Efter en stunds badande och Mickes vattenskoterkörning gick vi in på en butik och shoppade:
2 blå hängmattor
1 hårband
Sam song (thailändsk whiskey)
1 t-shirt
Allt för 810 bath (ca 160 kronor i nuvarande kurs)
Sedan skulle vi åka hemåt vilket var lite spännande eftersom vi har lika dåligt lokalsinne båda två. Vi körde bara lite fel och det gick ändå jättebra. Hyfsat lätt eftersom vi skulle ha havet till vänster hela tiden och bara följa vägen. Så vi var framme vid bungalown just när det började skymma.

Vi hann nästan med en taktikvila innan middagen, men då kom Bettan och väckte oss. De hade varit i Thongsala och tittat på butikerna men deras automatväxlade moppe hade inte klarat backen till Haad Rin.

Vi satte oss och åt middag vid hotellet som hade bra mat. Jag och Bettan åt ett supergott grillspett med olika köttbitar, ananas, lök och tomat med sås. Super dundergott!