fredag 14 augusti 2009

Tillbaka till Koh Phangan

När vi kom tillbaka till hotellet kom taxin och körde oss till piren. Jag fick sitta fram för chaffisen sa åt mig att göra det. De andra satt på flaket.
Nere vid piren skulle vi äta lite, men jag skulle gå på toaletten först. Men efter att ha sett världens äckligaste toalett försvann både kissnödighet och matlust (det var inte restaurangens utan en separat).Färjan till Koh Phangan gick klockan tre och vi var framme cirka halv fem. Då tog vi en taxi till Thong nai pan yai. Vägen var INTE bättre än den andra vägen utan snarare ännu värre. Det var en jordig landsväg med sönderregnade spåriga delar. Läskig biltur med andra ord.Vi har därför bestämt att det blir longtail mellan stränderna och ta oss närmare hamnen så vi slipper fler skräckfärder med bil. Chaffisen körde oss till Central cottage och de hade en pool så vi tog in där Prutade lite på rummet och eftersom de inte hade två poolside fick Bettan & Thomas ett brick house till samma pris.

Nått dopp i poolen och sen middag. Syrran åt hajfile, det var en torr historia. Jag trodde att jag var köttbitsugen men det var visst pasta jag ville ha. Micke vågade sig på barbeque igen. Gott var det och han fick bara lite ont i magen efteråt.Nu ser jag ut som en padda. Värmeutslagen är inte borta och nu flagnar jag också på samma axel.
Den spräckliga paddan Catarina. :(
Men lite brun har jag blivit.Vi tog en promenad längst stranden och kollade och sedan spelade "vi" lite biljard innan det var läggdags.

Inga kommentarer: