lördag 28 januari 2012

Koh Kradan



Jag tog ner Alva och åt "american breakfast" (deras bacon är riktigt knaperstekt!) och pannkaka med banan. Jag frågade om den var platt eller fluffig och han sa att den var platt men det var ändå den fuffiga varianten. Han förstod nog inte vad jag sa. Lyckligtvis så var den godare med banan inuti. Alva tyckte om den och det var ju det viktigaste, själv tyckte jag att det var för mycket dessert över den. Lite för sött för morgonskvisten.
Det var en ensam amerikan som skulle snorkla lite så Micke tog chansen och följde med honom. Jag tog Alva till stranden man kommer till med båtarna. Jag tänkte att båtarna nog inte kommer förrän tolv-halv ett men där hade jag fel, det var redan fullt med båtar. Bland annat den där båten full med kinser som ville ta kort på små västerländska barn, Alva var måttligt intresserad.
Så jag la ut sarongen vid en av resorterna som hägnat in en bit av havet så att inga båtar kunde lägga till där. Plus att det fanns andra barn där också.




Jag köpte Pepsi på ”Happy hour”, köp två och betala för en men de kostade 88 bath så det var rätt högt pris från början. Men trevligt med kall dricka på stranden i alla fall.

Micke kom vid ett och så gick vi tillbaka och lät Alva sova middag. Hon vaknade halv fyra och då var tyvärr båda restaurangerna stängda.
Så vi gick till ”Sunset beach”. Alva var glad över att få bada så det gick nog ingen nöd på henne. 





Vi var ensamma där och det var trevligt för när folket började dyka upp för att beundra solnedgången gick vi istället och åt en tidig middag. Det var ett gäng engelskor som pimplade smirnoff med amerikanen och de höll säkert igång till tretiden medan vi gick och la oss som vanligt (mellan nio och tio).
Efter lite familjetid på altanen.




Inga kommentarer: