tisdag 24 januari 2012

Koh Lanta

Vi sov länge. Micke till nio och jag till halv tio, Alva till tio. Sedan packade vi en väska och jag och lillan åt frukost och så åkte vi till Klon nin och "Lanta paradise resort".
Vi fick bada i poolen. Hon i receptionen kom ihåg oss men tyvärr ville inte Ani (som Alva pratat om sedan vi åkte därifrån) leka med Alva. Däremot fanns det andra svenska barn att leka med istället. Så vi badade och åt lunch (Pasta carbonara och phad thai) och sen åkte vi hem igen så Alva fick sova middag.



När hon sovit badade vi lite i havet och fräschade till oss och tog moppen söderut. Vi letade ett ställe som heter "Same same but different". Det är en thai restaurang och vi hittade den faktiskt.
Väldigt fin och mysig restaurang, troligtvis den mysigaste vi varit på i Thailand.




Fiskkakor, med god dipp. Vitlöksbröd och Mickes soppa.

Min mat, inte värd tiden det tog att vänta på den.
Dottern roar sig med att sopa.
Vi beställde vitlöksbröd och fisk-kakor till förrätt. Pasta till Alva, soppa till Micke och räkor med tamarindsås och ris till mig. Pastan och soppan kom först. En stund senare förätterna och jag fick vänta säkert en kvart efter att de andra ätit klart innan jag fick min mat (som inte var värd att vänta på).

Maten är både godare och billigare på Cook-Kai. Det var nog dyraste restaurangen hittills. Vi åkte hem när vi hade ätit.

Vi såg att det var en hel del folk i strandbaren så vi gick dit och satte oss. Alva gillade bartendern, en thailändare med skägg. Hon lekte och vi drack en drink och pratade. Sen gick vi hem och la oss. Alva tog en hel timme på sig att somna fast hon fick välling.







Inga kommentarer: