onsdag 25 januari 2012

Koh Lanta

Frukost
Jag och Alva gick och åt frukost och Micke kom och tog sen både vår nytvättade tvätt och Alva med sig till rummet. Vi hade packat ihop allt och gick ner till havet och badade.


Micke och Bruno.
Micke kelade med en golden retriver som enligt namnbrickan hette Bruno. Så nu vill han skaffa en golden, det såg jag på långt håll. Inte än säger jag. Även Alva har pratat massor om hunden "Bjuno" sedan vi kom hem, och vi som inte trodde att hon skulle minnas något!

Halv tolv kom bilen från "Lanta Paradise" och hämtade oss. Alva fick bada i poolen fram till halv två, då åt vi lunch och tog ett dopp i poolen innan Alva fick sova middag.

Dottern äter strips med massor av majonäs.
Kaninen och "filten" hemifrån var viktiga vid sovdags. Vi kontrollerade alltid en extra gång att de var med innan vi lämnade något hotellrum. :)
När hon sovit badade vi i havet ett litet dopp. Alva grät som om det var en stor sorg för att hon ville bada i poolen istället, så vi badade i poolen också. Sen spolade vi av oss kloret och tog på oss kläder och gick iväg till en strandbar.

En drink senare och en jordgubbsshake till Alva så gick vi ner till våran strandrestaurang och beställde steamed crab och grillspett.
Väldigt gott! (Alva åt ris.)
Efter att vi ätit gick vi till Cook-Kai och åt efterrätt, pineapple fritters. Mums!






Vi fixade välling åt Alva och så gick jag på internetcaféet i 20 minuter men Alva hade inte hunnit somna. Hon var vaken till elva. Jag tror inte att vi kan låta henne sova middag i två timmar nu när hon sover lite senare.

Inga kommentarer: