lördag 21 januari 2012

Langkawi, Malaysia

Vi steg upp och gick till havet och badade. Jag gick för att köpa något vilket blev en glass till mig och en till Alva. Micke ville ha en öl men något sånt hade de inte så han fick en flaska vatten istället. Alva ville inte ha sin jordgubbsglass utan krävde att få min chokladglass istället.
Tur att vi skulle bada mer. :)
De andra gick hem och skulle bada i poolen. Jag gick för att hitta ett par gummitofflor åt Alva. Vi såg ett par dagen innan men hon hade ingen växel och vi hade bara stora pengar. De skorna hittade jag inte fast jag frågade, så det var nog hos någon som inte hade öppet. Till slut hittade jag i alla fall ett par små skor som inte var alldeles för stora. De hade små klor. (Super fula foppisar men de gick utmärkt att sälja in hos lillan som "monsterskor".)
Jag köpte några mackor och gick hem.

Lilla familjen hade badat i poolen och Alva åt lite smörgås innan hon sov middag och när hon sedan vaknade så åt hon lite till. Jag hade köpt flytpuffar också så hon simmade glatt omkring i poolen och man fick inte hålla i ehnne. Hon har blivit bra på att sparka med benen. Det är i alla fall bättre nu än det någonsin varit på minisimmet...


Vi struntade i att åka till linbanan och var vid poolen istället. Packade ihop grejorna och gick till Internet och ordnade boende på Koh Lanta och så köpte vi resan också. Morgondagen blir en lång resdag.

Sedan gick vi och åt pizza och spagetti på ett ställe som hette T-Jay's. En gata upp mitt emot Waterworld. Spagettin var i starkaste laget, väldigt god men Alva började gråta av den. Så vi fick beställa en barnportion till henne. Pizzan var absolut supergod!
Alva äter sin barnportion spagetti bolognese.
Han som ägde pizzerian sa:
- Hope to see you again.
Jag skulle gärna äta där igen men problemet är att vi nog inte kommer att åka tillbaka till Langkawi igen. Hit åker man om man behöver förnya sitt visum, någon annan anledning kan vi inte se. Folket här är inte "serviceminded" och man känner sig inte välkommen. Sen så är det ju en storstad, sånt gillar ju andra.


Inga kommentarer: