måndag 30 januari 2012

Koh Mook

När vi bytt rum spenderade vi resten av förmiddagen vid poolen. Poolbaren var öppen en liten stund så vi köpte öl och en bananashake åt Alva/mig. Alva tyckte om den, hon kramade nästan glaset och sa:
- Älska anana thake.
Men hon spillde ut en femtedel av den, hon har spillt ut en hel del på den här resan om man säger så.

När vi badat åt vi lunch och gick hem och duschade. Alva skulle INTE duscha, vi hade ju bott flera nätter med kallt vatten så nu protesterade hon ordentligt. Men så snart hon kände att det var varmvatten tittade hon upp, log och sa:
- Skönt!

På eftermiddagen satt vi på altanen och tog det lugnt. Det var lite mulet och vi tyckte att vi badat tillräckligt. Alva lekte lite i sanden nedanför och roade sig ganska bra.
På kvällen tog jag på mig bärremmen för att vi skulle gå till en restaurang som hter "Rubber tree". Enligt några andra svenskar så rekommenderades den av Aftonbladet och låg bara fem minuter från Charlie beach resort. Men det var närmare än vi trott. I stort sett precis där Charlie beach området tog slut.
Svenskarna som pratat om stället kom just efter vi beställt och sedan ett annat svenskt par, i övrigt var det tomt.
När Alva ätit underhöll hon personalen och fick låna både hårspänne och diadem och prova armband. Hon trivdes! Det var betydligt billigare än charlie beach också. 


Det blev nästan löjligt när vi sedan gick och beställde två drinkar på hotellet och de kostade mer än middagen. Jag fick min i en kokosnöt och den var väldigt god. Vi satt ute en bra stund och lillan nöjde sig med att sitta där och äta glass.
Trevligt!


Inga kommentarer: