måndag 23 januari 2012

Koh Lanta

Vi steg upp och så gick jag och Alva och åt frukost. Hon ville ha choklad vilket var överraskande eftersom vi aldrig dricker det, men hon har väl smakat det på förskolan. Jag kämpade med magont så när vi ätit lite skyndade jag mig att bära Alva till rummet och ta en immodium. Det var troligtvis den dåliga maten från kvällen innan.
Vind i håret när vi åker taxi.
Vi tog en taxi till ”Lanta coral beach”, 3 kilometer söder om Khlon nin. Tydligen hade vi bokat för dagen efter men det gjorde inget för de hade ett ledigt rum så vi tog två nätter direkt. Lyckligtvis var rummet helt okej. Varmt vatten på i duschen.
Vi badade i havet. 

Micke hyrde en moped och for iväg på uppdrag. Jag försökte söva Alva i en hängmatta men precis när jag nästan lyckats kom massage-tanten och skrattade. Alva slog upp ögonen och såg henne och sedan skulle hon inte ligga där längre. Så jag fick ge upp och ta henne till rummet istället och till slut somnade hon. 

När hon sovit klart gick vi över till ”Dreamteam resort” där vi bodde första natten. Vi hörde om vi kunde bada i poolen och mannen i receptionen sa att de inte brukar tillåta det. Men sen kom en kvinna och sa att för 200 bath så var det okej. Man ska alltid fråga kvinnorna här, det är ändå de som bestämmer. 

Vi badade och badade tills händerna var knottriga och sen tvingade vi upp Alva ur poolen och gick hem. Där satte vi oss i ett strandbås och beställde en cocktail. Jag drack min men Alva välte ut Mickes gin och tonic. 

På kvällen efter vi duschat tog vi moppen och åkte till Cook-kai och åt en god middag. 

Fläkten levde om och jag kunde inte somna men sen ställde jag den så den stod stilla och så läte det något mindre.

Inga kommentarer: