tisdag 17 januari 2012

Koh Lipe


Det kändes bättre när vi bytt boende och vi gick ner på stranden och badade. Denna gång på Pattaya beach, jag gillar den andra bättre men det är lite längre att gå. Där är mindre båtar.
Det gick alldeles utmärkt att bada och äta glass på Pattaya också. Sen skulle Alva sova middag.
Jag gick en liten sväng på internet. När hon vaknat gick Micke till en tatuerare som gjort en skiss. Han ska göra den!
Jag gillade örnen som han ville täcka över, så jag var tvungen att ta en sista bild på den.
20 år gammal och dags för något nytt säger Micke.
Jag och Alva badade och sedan Micke också. Vi gick och fräschade till oss och Alva upptäckte att hon kunde bada i den stora hinken som fanns på toaletten. Vid sextiden gick Micke till tatueraren. Jag ock Alva kikade förbi lite senare och då hade de börjat med linjerna.
"Ja bada hinken" var något vi hörde ofta efter det.

Micke gör en bambutatuering.



Alva har hittat en kompis. Då måste man kramas verkar hon tycka.
Alva får en rosa sten i ett rosa snöre som halsband.
Så vi promenerade lite och sen hämtade vi Micke för en liten middagspaus. Det var inte så bra ställe, fullt med folk och lite dålig service. När vi ätit gick Micke tillbaka till tatueraren och fortsatte, vi (Alva och jag) såg oss omkring lite till, hälsade på hos tatueraren och sedan gick vi hem och la isäng oss.


Alva somnade och jag försökte hålla mig vaken men somnade under min bok. Micke kom hem vid halv ett och då kunde jag inte somna om förrän klockan var fyra. Han hade gjort linjerna till hela tatueringen och det gjorde inte så ont sa han. Inte som en vanlig tatuering. (Det är en bambutatuering.)

Inga kommentarer: